vrijdag 14 januari 2022

Thuis op vakantie met MapCrunch


MapCrunch vervoert je naar een willekeurige locatie over de hele wereld. Verken de enorme verzameling afbeeldingen van Google uit 50 landen, waaronder adembenemende landschappen, geweldige momenten en het onverklaarbare.

MapCrunch is een website die je op een willekeurige plek op Google Streetview dropt. En dan écht willekeurig. Van een parkeerplaats bij de Maasvlakte tot Indonesische rijstvelden, alles kan voorbij komen. Kwestie van op Go drukken en gaan.

En dat is een ervaring op zich.

Je kunt als luie toerist rondklikken en een beetje mooie screenshots maken. Of echt op reis gaan en je verdiepen in de geschiedenis van je nieuwe omgeving. Je kunt Mapcrunch gebruiken voor wat luchtig vermaak, voor het uitkiezen van je postpandemische vakantiebestemming óf om 'raad het land'-spelletjes mee te doen.

Thuis op vakantie met Mapcrunch

5 opmerkingen:

  1. Dit is zo leuk...maar dan wel als ik verder niks te doen heb whahaha
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar ik woon ben ik altijd op vakantie. Ik heb dan ook niet echt de behoefte om naar het buitenland op vakantie te gaan. Zulke foto's bekijken van verre plekken is wel leuk. Zo volg ik iemand op youtube die films plaatst van wandeltrips in verre steden. Erg leuk Soms rijd hij met een brommer of motor. Fijn w-end!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik ken deze, leuk om zo af en toe eens te doen en rond te kijken.

    Love as always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ga die straks of zo eens openen, ik ben nieuwsgierig nu...
    .Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb deze in mijn rijtje viritueel reizen gezet...thx

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter