vrijdag 25 februari 2022

Citaten over carnaval




Men neemt het al lang niet meer zo nauw met de carnavalsperiode. Vroeger was dit hèt feest voor het vasten begon, tegenwoordig rukken er tot half april stoeten uit en worden carnavalsprinsen en -prinsessen gevierd. Carnaval is een feest van verkleedpartijen, gezelligheid en vrolijke muziek. Wie daarbij niet ontbreekt is Prins Carnaval die als het ware de rol van ceremoniemeester hierin heeft. De Prins wordt jaarlijks opnieuw, op de 11e van de 11e gekozen om 11:11 (het 'gekkengetal') en wordt bijgestaan door een prinses, adjudant, hofnar en een raad van 11.


Carnaval is ...

50 tinten geel
met 2 vingers schuim.

***

Ik wist van te voren
dat ik het achteraf leuk zou vinden.

***

"Lampegat, Oeteldonk ’t is mij om ’t even,
zolang ik maar met jou carnaval mag beleven"

***

Op carnaval toont men zijn ware gezicht
door een masker op te zetten.

Fons Jansen

Carnaval is een spel.
Wie naar de zin ervan vraagt
mag niet meer meedoen.

***

Carnaval

En daar gaan
de goede voornemens.

***

Haha, kon je niet nog een
iets leuker carnavalskostuum vinden?

"Rijbewijs en kentekenbewijs alstublieft."

Rumag




Carnaval

De polonaise
bewijst dat diegene
die voorop lopen
heus niet altijd weten
waar ze naartoe gaan.

Loesje

11 x 11

Vraag een oeteldonker
dat eens uit te rekenen.

Loesje

Er is geen aangenamer val
dan carnaval.
Je valt namelijk naar boven.

Toon Hermans

Het feest kan beginnen,
want wij zijn binnen.

***

Ik ga verkleed als mezelf,
dat is al gek genoeg.

***


5 opmerkingen:

  1. Ik mag niet meedoen...

    Love as Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. karnaval; dat heb ik al lang niet meer gevierd, ik ga wel eens heel af en toe naar een stoet kijken.
    .Een fijn weekend :o) @->-.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe er niet aan mee. Ik woon gelukkig ook tegen een dorp aan waar er niets aan gedaan wordt. Een paar dorpen verderop juist weer wel. Daar waren ze van de week al bezig, en zal nog wel even doorgaan daar. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geen carnavalstoeten bij ons...dit jaar

    een gevolg van de corona maatregelen

    jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op carnaval toont men zijn ware gezicht
    door een masker op te zetten.
    Een mooie is dit, maar ik ga liever zonder een masker ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter