vrijdag 18 februari 2022

Citaten over de wind en de storm




Als je uit de storm komt
ben je niet meer dezelfde persoon
voordat je er in terecht kwam.

Haruki Murakami

Als het bergafwaarts gaat
dan met de wind mee
en alle remmen los.

Loesje

Storm,
Het beste excuus
om je aan iemand vast te klampen

Loesje

Aan een vrouw een geheim vertellen,
is het meegeven met de wind.

Georges van Acker

Als de wind van verandering waait,
bouwen sommigen muren
en anderen windmolens.

***

Als er tegenwind is
fiets ik gewoon wat harder.

Jan Peter Balkenende
(Voormalig minister president)

De eenzaamheid is een stille storm
die al onze dode takken afbreekt.

Kahlil Gibran

De pessimist klaagt over de wind,
de optimist verwacht dat die draait,
en de realist stelt de zeilen bij.

William Arthur Ward

In verschillende richtingen
doorkruisen wij 's levens oceaan.
De rede is de kaart,
maar de hartstocht is de wind.

Alexander Pope

Is er wind in de kerstdagen,
dan zullen de bomen 
veel vruchten dragen.

Gezegde

Maakt de spin in het web een grote scheur,
de stormwind klopt spoedig aan de deur

Gezegde

Wanneer een vlinder ergens in de wereld
met zijn vleugels fladdert,
kan hij uiteindelijk ergens anders
een orkaan veroorzaken.

Edward Norton Lorenz
Het vlindereffect.

Wie altijd op de wind en de wolken let,
zal zaaien noch oogsten.

Gezegde

Wie wind zaait,
zal storm oogsten.

Gezegde

Betekenis:
Als je onenigheid veroorzaakt,
 kun je heftige reacties verwachten.

A tree does not move
unless there is wind.

Afghan proverb

If you wish to know the divine,
feel the wind on your face
and the warm sun on your hand.

Gautama Buddha

Well, I am going back into the open air,
to see what the wind and sky are doing.

J.R.R. Tolkien
The Lord of the Rings

Wind energy can and will play one 
of the most important roles 
in saving the world of tomorrow, today.

Tulsi Tanti

Words empty as the wind
are best left unsaid.

Homer

7 opmerkingen:

  1. Als je met storm aan zee bent, smaken je lippen naar zout. Heerlijk :) Enige nadeel, de ramen moeten weer gelapt.
    Windenergie, heel belangrijk ja. Fijn w-end!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb genoten van de wind toen ik gisteren naar huis fietste.

    Love as always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zolang we de wind, maar in de zeilen hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk plaatje en ja de storm houd ons bezig
    Als je de beelden op het nieuws ziet
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het plaatje had ik al en nee blogjes zomaar meenemen doe ik niet, ik vraag het dan altijd eerst even ;)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zoveel citaten over wind, hoe goed!
    en die foto vindt ik super, dat ben ik denk ik :o)
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie gezegdes allemaal. Ze voelen allemaal ook echt 'waar'.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter