zaterdag 28 augustus 2021

70 jaar oud. Het einde of het begin?


Vroeg naar bed en vroeg opstaan. Om 5:30 uur naar buiten om te joggen. Jog een mijl (1,6 km) en loop met stevige pas terug. Het kost me 12 minuten om een mijl te joggen en 15 minuten om hem te lopen. Doe wat lichamelijke oefeningen, werk in de tuin, loop naar de markt, en werk.

Hulda Crooks beschrijft een dag uit haar leven op haar 80ste.

Twee vrouwen worden 70 jaar oud, maar voor ieder betekent deze gebeurtenis iets anders. De ene "weet" dat haar leven ten einde loopt. Voor haar betekent zeventig jaar geleefd te hebben dat haar lichaam versleten is en dat ze beter "haar zaakjes" kan gaan afhandelen.

De andere vrouw besluit dat wat iemand op een bepaalde leeftijd kan doen, afhangt van zijn of haar overtuigingen en stelt hogere eisen aan zichzelf. Ze besluit dat bergbeklimmen een goede sport is om op zeventigjarige leeftijd mee te beginnen.

Gedurende de volgende vijfentwintig jaar wijdt ze haar leven aan het nieuwe avontuur van bergbeklimmen en beklimt de hoogste pieken in de wereld.


Hulda Crooks bereikt op haar 91ste jaar
de top van Mount Fuji (3.776,24 m).

Het lijkt altijd onmogelijk
totdat het wordt gedaan.

Nelson Mandela

Het is nooit de omgeving. Het zijn nooit de gebeurtenissen in je leven. Het is de betekenis die we eraan geven - hoe we ze uitleggen - die ons vormen tot degene die we vandaag zijn en die we morgen zullen worden.


Overtuigingen betekenen het verschil tussen een leven van gelukkige bijdrage, en één van ellende en vernietiging.

Overtuigingen betekenen het verschil tussen een Mozart en een Manson. Overtuigingen maken sommige mensen tot helden, terwijl anderen een leven van stille wanhoop leiden.


Hoe hoop je dat jouw leven
er op je 70ste uit ziet?

8 opmerkingen:

  1. Het is hoe je je voelt en hoe je er mee omgaat. De anderen doen er niet toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bewegen en vooruitdenken is sowieso goed om verder te komen.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ik doe het haar niet na maar is wel leuk als ze denken wat is die nu weer van plan...
    Maja ben ook nog geen 70 whahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik hoop dat ik over 10 jaar net zo ben als nu.....
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga voor de zelfde filosofie als Hulda Crooks. Als je in een stoel gaat zitten niets en nadenken over je vreselijke leven en dat je aan het eind bent, dan komt het eind ook snel. Denk ik. Beter overal ook positief naar kijken. Dat scheelt al de helft in je levensplezier. Denk ik.
    fijne zondag, Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is geen moet hoor als ik een link geef, maar ging toevallig over hondenaanschaf...fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Le mot "impossible" n'est pas français...wist Napoleon

    ik ben wel 70, maar ga het haar toch niet nadoen

    carpe diem !


    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Hulda Crooks is een vrouw naar mijn hart!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter