maandag 31 januari 2022

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd



Het is leuk om te weten dat diverse wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat lachen letterlijk gezond is. De fysieke voordelen van het lachen zijn van onschatbare waarde gebleken.

Zo komen in een lichaam dat snikt van de lach, endorfine vrij, stoffen die lust verhogend en ontspannend zijn en dus zwaarmoedigheid en pijn te lijf gaan. Ook geeft het een antidepressief effect. Dit ontstaat door lichaamsstoffen zoals serotonine en dopamine. Daarom voelt men zich vaak lekker na een goede lachbui. De meeste mensen zullen dit beamen.

Verder heeft een goede lachbui een gunstige invloed op de ademhaling. De tranen die vrijkomen bij het lachen (traanklierhormoon) helpen je immuunsysteem een handje en je afweer tegen ziektekiemen zal toenemen, vooral tijdens een lachfilm. Hoezo: Lachen is gezond? Natuurlijk is lachen ook belangrijk voor je geestelijke gezondheid, maar dat spreekt voor zich.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb weleens een sessie gevolgd van een lachcoach, best wel een keer leuk om te doen.

    Love as always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik lach graag, dus,geen probleem voor mij denk ik dan :o)
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lach graag en veel. Lachen is zeker gezond. Om al de redenen die hier al beschreven staan. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van lachen komen de rimpels op de goeie plek...dus lach maar veel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind een flinke lachbui inderdaad heel ontspannend, hoewel hij soms ook dicht tegen een huilbui blijkt aan te zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk diana, wij lachen graag en veel
    En mijn jongens laten me altijd lachen 😁

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter