zondag 30 januari 2022

Het leven


Als je geen verzet biedt tegen het leven,
verkeer je in een toestand
van genade, welbehagen en lichtheid.
Deze toestand is niet langer afhankelijk
van hoe het om je heen is - goed of slecht.

Het lijkt een paradox, 
maar als je innerlijke afhankelijkheid
van de vormen verdwenen is, 
verbeteren de algemene omstandigheden van je leven,
de uiterlijke vormen, meestal aanzienlijk.

De dingen, mensen of omstandigheden
die je dacht nodig te hebben
voor je geluk, komen ineens vanzelf naar je toe,
zonder dat je er iets voor hoeft te doen,
en je kunt ervan genieten
en ze waarderen - zolang het duurt.

Eckhart Tolle

6 opmerkingen:

  1. daar heb ik geen problemen mee ;-)
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stukje tekst alleen ben ik het niet eens met het stukje 'mensen die je dacht nodig te hebben'. Je kunt nooit je geluk laten afhangen van iemand anders. Je kunt je wel gelukkiger voelen met iemand anders. Ik weet het, ik ben nu een zeurpiet :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig stukje diana,
    ken jij zijn werkje de kracht van het nu... daar ben ik graag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zolang het duurt ...

    brengt me terug naar de realiteit Diana

    een fijne avond gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je geluk hangt niet af van anderen...ze helpen er wel aan mee maar geluk zit in jezelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Loslaten en accepteren helpen enorm, maar het valt niet altijd mee....

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter